Hoe word je dé singlereizenkoningin van Nederland?
Hoe word je dé singlereizenkoningin van Nederland?
Rineke van Doorn doorbrak het taboe dat heerst rond reizen voor singles. Zielige, eenzame mensen die wanhopig op zoek zijn naar een relatie? Echt niet! Singlereizen zijn hot en Rineke was er ruim op tijd bij. Ze is zelfs gekroond tot dé singlereizenkoningin. Hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen?
Kun je wat vertellen over All About Singles?
“In 2003 wilde ik als alleenstaande moeder met mijn kinderen op vakantie. Maar wat ga je dan doen en met wie maak je contact? Uiteindelijk zijn we met mijn vriendin en haar kinderen op vakantie gegaan. Toen begon het idee een beetje bij mij te kriebelen. We zijn naar Corendon gestapt en in 2004 hebben we samen de eerste eenoudervakantie georganiseerd. Vijf jaar later heb ik het aan een touroperator verkocht. Zelf ging ik verder met het bedrijfje dat later Singlereizen.nl zou worden.”
“Hoewel er eerder een taboe heerste op de reizen, waren singles ook toen al op zoek naar singlereizen: ze gingen van website naar website, maar nergens was een duidelijk overzicht te vinden. Met Singlereizen.nl hebben we een platform ontwikkeld waar je makkelijk vakanties kunt bekijken.
“Sinds een tijdje word ik ook wel de ‘Singlereizenkoningin’ genoemd. Dit omdat we met Singlereizen.nl het grootste aanbod aan reizen voor singles hebben, maar ook omdat ik vooraan stond bij het ontstaan van dit type reizen. Ik heb nooit echt gekeken naar wat de concurrentie deed, naar doelstellingen of marges. Ik ben echt gaan kijken waar ik - en dus de rest van de doelgroep - behoefte aan had. Dat ben ik gaan doen.”
Jullie scoren een 8.3 via Thuiswinkel Waarborg Reviews. Fantastisch! Waarom zijn reviews zo belangrijk?
“Net als jullie waarborg geven reviews een consument ook vertrouwen. Ze laten de consument zien dat we ons best voor ze doen. Mensen hechten waarde aan reviews. Het is voor ons heel belangrijk om iets met die feedback te doen. Vrijwel alle feedback die we hebben gekregen, is verwerkt in de nieuwe website die eind dit jaar live gaat.”
Hoe gaan jullie om met reviews en wat halen jullie eruit?
“Het gaat voor ons om klanten voor klanten. Wij kunnen zelf wel zeggen dat we goed zijn en het goed hebben geregeld, maar als onze klanten dat zeggen, is dat natuurlijk veel sterker. Daarnaast geven reviews ons een gezicht, het geeft de consument vertrouwen en haalt de drempel weg. Met name de positieve feedback in de trant van ‘ik ben zo goed geholpen’ is ook erg motiverend voor onze medewerkers. Het is leuk om zo toch interactie met je klanten te hebben, ook al ben je een online bedrijf.”
“Natuurlijk krijgen we ook weleens negatieve reviews. Soms zijn ze niet terecht, maar we leren er wel altijd van. Alleen maar positieve reviews is trouwens ook niet goed. Daarmee creëer je wantrouwen. Ik vind één ding heel belangrijk voor collega-ondernemers: als je jezelf geen spiegel voor durft te houden door reviews op je website te tonen, denk ik dat er iets mis is met je onderneming. Je wilt het namelijk goed doen voor je klanten, en juist door reviews kun je zorgen dat je jezelf verbetert.
Bron: Twinkel oktober 2016